Ressourcer

Offentlig Selvbetjening: 8 vigtige indsigter fra borgere og ansatte

Selvbetjeningen flytter ind

Selvbetjening har som teknologi vundet indpas de senere år, og er i dag en af de mest anvendte til optimering af arbejdsgange.

Denne rapport går tæt på anvendelsen af selvbetjening, og giver dig indsigter i hvad der virker, og hvor der kan skabes forberdringer.

Rapporten har både undersøgt selvbetjening fra borgernes- og de offentligt ansattes perspektiv, og giver 8 indsigter, som kan anvendes til at forbedre fremtidens offentlige selvbejtening.

Hent publikationen

Rapporten indeholder

  • Beskrivelse af de 8 indsigter

  • Erfaringer fra Viborg Kommune, Hedensted Kommune og VIA University College

  • Forbedringsforslag til hver indsigt

  • Udsagn fra borgere og offentligt ansatte

De 8 indsigter

Borgerne vil gerne betjene sig selv

Borgerne byder chatbots velkomne

Få kommuner inddrager borgerne i udviklingen

Digital selvbetjening kan være uoverskueligt

Borgerne søger bekræftelse gennem personlig kontakt

Tillid til digitale systemer er ingen selvfølge

Smartphones skaber udfordringer

Medarbejdere mangler viden om nye systemer