Menu Created with Sketch.
Close Created with Sketch.
24. juni 2015

Seks bud på fremtidens UX

Stadig flere beskæftiger sig med User Experience (UX), der handler om brugernes oplevelser. For nylig holdt vi konferencen UX Yourself 2015, hvor en række eksperter fortalte om aktuelle tendenser inden for UX. Efter konferencen fangede vi oplægsholderne til korte interviews, og resultatet er seks film, som giver en række bud på, hvor UX bevæger sin hen i fremtiden.

Benedikt Lehnert  |  Wunderlist

Benedikt Lehnert er Chief Design Officer i Berlin-virksomheden 6 Wunderkinder, der står bag appen Wunderlist. Han har i 12 år designet produktoplevelser for millioner af mennesker inden for bl.a. consumersegmentet, healthcare og biotek og brænder for design, der sætter mennesket i fokus. 

Peter Gregersen  |  Danske Bank

Peter Gregersen er business developer i Danske Banks MobilePay-team og har fokus på udvikling af nye koncepter, UX og design. Peter var i sin tid med på det oprindelig team bag MobilePay og har arbejdet med mobile løsninger i Danske Bank siden 2007. Han er uddannet cand.mag. i informationsvidenskab og forretningsøkonomi.

Cat Noone  |  Liberio

Cat Noone er designer og fokuserer på at bygge meningsfyldte produkter. Hun er medstifter af den tyske virksomhed Liberio, der gør det muligt at skabe og publicere enkle e-bøger med Google Drive. Hun brænder for de små detaljer, der kan gøre en stor forskel i design og skriver omkring design, tech, startups sideløbende med Liberio. 

Lars Bo Larsen  |  Aalborg Universitet

Lars Bo Larsen er lektor på Aalborg Universitet, hvor han i 15-20 år har forsket i usability, interaktionsdesign og user experience. Han er leder af uddannelsen i produkt- og designpsykologi på Aalborg Universitet og er desuden faglig koordinator for netværket Infinits interessegruppe for interaktionsdesign og usability, der tæller over 300 medlemmer.

Stine Skaarup  |  Designit

Stine Skaarup er User Experience Designer i det globale designfirma Designit, hvor hun arbejder med udvikling og design af alt fra komplekse, forretningskritiske systemer til involverende brugeroplevelser. Hun tror på, at UX er nøglen til at skabe langsigtede, strategiske fordele, ikke mindst når mennesket sættes i centrum af løsningen. 

Mikkel Bech  |  Redia

Mikkel Bech er kreativ chef i design- og softwarevirksomheden Redia, der blandt andet har løst opgaver for Kattegatcenteret, SMK, Arken, Gasmuseet, Randers Regnskov, Museum Jorn, Skovgaard Museet, Økolariet, Danmarks Rockmuseum, KUNSTEN, Storm P Museet og Skagens Museum.